בבניה או שיפוץ- מודד שטח: בעלי המקצוע החשובים מאחורי הקלעים

בטיחות לפני הכל! אל תסמכו על מודדים ללא הסמכה!

תכנון של בנייה עצמית על גבי שטח פרטי או שיפוץ בית פרטי מתחילה לרוב בחיפוש אחר קבלן בנייה ושיפוצים מומלץ, ובהתעניינות באפשרויות הנרחבות שבעיצוב הפנים. אלא שחשוב לדעת כי ישנם תפקידים חשובים לא פחות, בעלי השפעה מכרעת על התהליך, על העלויות ועל קבלת האישורים הנדרשים מן הרשות המקומית, בראשם תפקידו של מודד מוסמך.

מודד מוסמך הוא למעשה מהנדס בעל התמחות בתחומי מיפוי גיאו אוינפורמציה או מיפוי וגאו אינפורמציה, אשר מספק עבודת שטח לצד ניתוח ובחינת תרשימים הנדסיים, במטרה לקבוע את גבולות השטח האמור, לצורך התכנון האדריכלי, קבלת אישורי הבנייה הנדרשים, בחינת העבודה בפועל וקבלת טופס האכלוס הנכסף, הלא הוא טופס 4.

מי אחראי על הזמנת מודד שטח מוסמך?

האחריות על ביצוע הבנייה בצורה בטוחה ועל פי כל האישורים הנדרשים חלה על בעל השטח המבקש לבנות עליו. יחד עם זאת, בשל הידע הרב הנדרש בתהליך בנייה עצמית והמורכבויות הרבות, רבים בוחרים למנות קבלן בנייה/ קבלן מפתח, שיהיה אמון על כל התהליכים הנדרשים לפני ובעת ביצוע הבנייה בפועל.

מומלץ לבצע תיאום ציפיות מלא ושקוף אל מול הקבלן הנבחר, הנוגע בין היתר לשירותים הנוספים הנדרשים במיקור חוץ ולקבלני משנה, לרבות הזמנתו של מודד שטח מקצועי ומוסמך. חשוב לוודא כי הקבלן מזמין מודד מרשימת המודדים המורשים והמוסמכים בלבד.

מודד שטח- תהליך העבודה

טכנולוגיות מתקדמות מאפשרות כיום מדידה טופוגרפית ברמת דיוק גבוהה במיוחד, באמצעות מכשירים אלקטרוניים, מכשירם אלקטרו אופטיים, מכשירי GPS וזאת לצד המכשירים האנלוגיים המסורתיים: מצפן, שולחנית מדידה והליוגרף. המדידה מתבצעת בשטח, תוך בחינת כל האלמנטים הנדרשים, וקובעת את גבולות הבינוי והשטח.

תוצאות המדידה מהוות בסיס לתכניות האדריכליות וההנדסיות שיבואו בהמשך, ויהוו אסמכתא המוגשת לד אלה לוועדה לתכנון ובנייה ברשות המקומית לצורך קבלת התר בנייה.

עבודת המודד בתהליך הבניה אינה פעולה חד פעמית, ונדרשת למעשה בארבע פעימות שונות:

  • מדידה ראשונית של השטח לצרכי סימון, תכנון אדריכלי וקבלת היתרי בנייה.
  • מדידה שניה לאחר קבלת ההיתר ובטרם תחילת פעולות הבנייה לקביעת גבולות בינוי אל מול הקבלן המבצע.
  • מדידה שלישית לצרכי פיקוח ובקרה מתבצעת לאחר הקמת השלד, במטרה להבטיח שהעבודה נעשתה על פי ההיתר בפועל.
  • מדידה אחרונה עם סיום העבודות במטרה לספק אישור של מודד מוסמך לעבודת בנייה בשטח האמור על פי הנהלים ותחת היתרי הבנייה. מדידה זו נדרשת לצורך קבלת טופס 4.

בכל אחד מן השלבים במידה והמדידות אינן תואמות את ההיתר בפועל יש לבצע את השינויים הנדרשים לעמידה בדרישות ולבנייה מורשית כחוק.

מכאן ניתן ללמוד כי חשיבותו של מודד מקצועי הנה מכרעת ומשפיעה על תהליך הבנייה, בעוד שעבודה ללא מדידה מדויקת עשויה להביא לכשלי בנייה, תביעות, צווי הריסה ונזקים נוספים.

עלות מודד מוסמך

עלות המודד נקבעת בהתאם לגודל השטח, צרכי המדידה והיקף העבודה. בתהליך בנייה בו נדרשות כל ארבע המדידות מומלץ לתאם מראש עם המודד עלות לעבודה כולה. ככלל, עלותו של מודד תעמוד על כמה אלפי שקלים, ובטלה בששים אל מול חשיבותה הרבה, כמו גם אל מול חלקה בתקציב הבנייה הכולל.

 

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

מודדים? מעוניינים לפרסם את עצמכם באינדקס המודדים שלנו?

אז מה היה לנו בכתבה:
מודדים ישראל
מודדים ישראל

חברת מודדים ישראל היא חברה מקצועית וותיקה, המציעה שירותים הנדסיים לענף הבניין ולשוק הנדל"ן והתשתיות בכלל. בחברה תוכלו למצוא צוות שלם של מודדים מוסמכים, בעלי דיפלומה רשמית של הטכניון או של מוסדות לימוד מקבילים בחו"ל במקצוע הגאודזיה המהווה את הבסיס לעבודת המודד. כל המודדים בחברה רשומים כמודדים מוסמכים במאגר המודדים המוסמכים של המרכז למיפוי ישראל ועמידה מרשימה זו בכל תנאי החוק והאתיקה המקצועית, מהווה בעצמה סיבה טובה לבחון את החברה יותר לעומק.

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

מודדים? מעוניינים לפרסם את עצמכם באינדקס המודדים שלנו?

POOL WORK
התקנות בריכות תובנות של מודד מוסמך

כשמדובר בהתקנות בריכות, הזמנת מודד מוסמך היא חיונית להבטחת פרויקט מוצלח. מודד מוסמך מחזיק בידע ובמומחיות להעריך במדויק את האתר, לקבוע את המיקום הטוב ביותר עבור הבריכה ולשקול את כל האתגרים הפוטנציאליים שעלולים להתעורר. הגישה המוקפדת שלהם והקפדה על הפרטים הקטנים תורמים לתהליך התקנה חלק, וכתוצאה מכך בריכה העומדת בכל דרישות הבטיחות והרגולציה.

איך מיישרים רצפה עם מדה מתפלסת?

רצפה לא אחידה עלולה לגרום לשורה של בעיות, החל מסכנות מעידה ועד לקשיים בהנחת ריצוף חדש. יישור רצפה באמצעות מדה מתפלסת, הוא דרך יעילה להבטיח

הוצאת רישיון קבלן

רק במדינות בודדות בארה"ב יש חקיקה המסדירה את הנפקת רישיון הקבלן. מדינות רבות מחכות שהחוקים הפדרליים יעברו לפני שיבצעו שינויים בתקנות שלהן. נכון לעכשיו, אין

יציקת בטון

המילה בטון באה מלטינית, שפירושה "להתקשות". כאשר בוחנים את המשמעות של בטון, מילה זו עשויה להתייחס למשהו שנבנה פיזית או למשהו שניתן לראות ולגעת על

שיפוצים בבת ים וראשון

שיפוץ בבית פרטי יכול לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של צורות. ניתן לשפץ רק כמה חדרים בבית כגון: חדר האמבטיה או המטבח, ניתן לשפץ את

קונסטרוקטור מומלץ – יש חיה כזאת

אנשים הנמצאים בשלבי בניית מרפסת חדשה, בניין, או בית פרטי, וודאי יזדקקו לשירותיו של קונסטרוקטור מומלץ, יעיל ואמין. קונסטרוקטור  הוא אדם אשר אחראי על חוזקו

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!