איך מיישרים רצפה עם מדה מתפלסת?

בטיחות לפני הכל! אל תסמכו על מודדים ללא הסמכה!

רצפה לא אחידה עלולה לגרום לשורה של בעיות, החל מסכנות מעידה ועד לקשיים בהנחת ריצוף חדש. יישור רצפה באמצעות מדה מתפלסת, הוא דרך יעילה להבטיח בסיס חלק ויציב עבור הרצפה שלכם. מאמר זה הוא מדריך שלב אחר שלב המסביר איך מיישרים רצפה עם מדה מתפלסת ומשיגים תוצאות יפות ואיכותיות.

מהי מדה מתפלסת?

מדה מתפלסת היא חומר גרגירי שמוהלים במים והוא מיועד להנחה על ריצוף כדי ליצור משטח ישר ואחיד. יש מקומות שיוצרים באמצעותו משטחים שלמים ויש מקומות שהוא מהווה חומר גימור.

שכבת הגמר העליונה של המדה המתפלסת, מייצרת מראה חלק ויפה בשילוב עם עמידות גבוהה מאוד.

איך מיישרים רצפה בעזרת מדה מתפלסת?

יישור רצפה עם מדה מתפלסת מתבצע במספר שלבים. כל שלב בתהליך הינו חשוב מאוד ויש לבצע אותו ביסודיות על מנת שהמראה הסופי יצא טוב. הנה שלבי העבודה צעד אחר צעד:

הערכת מצב הרצפה

פני תחילת תהליך הפילוס, יש לבדוק היטב את הרצפה כדי לזהות נקודות גבוהות או נמוכות ופגמים שיש לאטום לפני ביצוע התהליך.

את ההערכה לא מבצעים במראה עיניים, אלא עם עבודה מקצועית של פלס שיכול לקבוע את הגובה שצריך כדי להגיע ליישור של 100%.

העבודה עם הפלס תוכל לסייע גם בהכנת כמות חומר מתאימה לפי הצורך הספציפי של העבודה ברצפה שלכם.

הכנת המשטח לעבודה

כדי להבטיח עבודה יפה, נקייה וללא פגמים ושהחומר גם ייצמד היטב לריצוף, יש להכין את הרצפה מראש.

על איש המקצוע לנקות את הריצוף מכל אבק, חול או אפילו שערות, כדי להבטיח בסיס נקי וחלק שיאפשר מראה חלק לאחר הנחת החומר והייבוש שלו. זה הזמן גם לתקן פגמים ולאטום סדקים.

רצפה לא נקייה או עם סדקים, תהווה משטח בעייתי שייצר מראה לא אחיד ופחות יפה לאחר הנחת החומר. לכן, אין לוותר על השלב הזה.

מריחת פריימר טרם העבודה

יש משטחים מסוימים שבהם חייבים למרוח לפני העבודה שכבת פריימר. שכבה זו מבודדת את השכבה של הריצוף ומאפשר הידבקות טובה יותר של החומר.

מתי נמרח את הפריימר? כאשר קיים סיכוי שהחומר של הריצוף הישן לא יקבל את החומר של המדה מתפלסת.

אי קבלה של חומר מסוים, במקרה הזה מדה, ייצר לכם בועיות וצביעה לא אחידה של החומר ותוכלו לראות זאת מיד אם תנסו להניח שכבה באזור צדדי וקטן. שירות מדה מתפלסת על ידי איש מקצוע מהתחום, יאפשר לכם לדעת האם יש צורך בפריימר או לא.

ערבוב תרכובת המדה המתפלסת

כעת, כאשר הרצפה מוכנה והפריימר התייבש, ניתן להתחיל להכין את החומר. את המדה מערבבים עם מים לפי הוראות יצרן. המראה של החומר נוזלי ומאפשר להניע אותו בחופשיות על המשטח. תכונה זו, היא מה שמאפשר לחומר להיות חלק ויפה.

אם לא יצא לכם לעבוד עם מדה מתפלסת בעצמכם, לא כדאי לנסות זאת לבד ותמיד עדיף להשתמש באיש מקצוע שיודע לבצע את העבודה, הן מבחינת הכנת החומר והן מבחינת הנחתו על הרצפה הקיימת.

פיזור המדה על המשטח

פיזור החומר מתבצע בעזרת פלס מיוחד הנראה כמעין מגב רחב וגדול. מכשיר זה מאפשר להזיז את החומר הצורה אחידה מקצה החדר ועד סיומו ומבלי שיישארו סימני הליכה או אצבעות.

אדם העוסק בתחום, תמיד יעבוד בצורה שיטתית שתבטיח כיסוי מלא ועקבי ללא סימנים ותוצאה יפה בסיום.

זמן ייבוש

לאחר ביצוע העבודה, יגיע זמן הייבוש. יש להמתין עד לייבוש מלא ולא ללכת על המשטח או להתפתות לגעת בו. אם בעל מקצוע ביצע עבורכם את העבודה, יש להבין באופן מדויק מתי החומר כבר אמור להיות יבש לגמרי.

המאמר באדיבות אתר המשפצים בישראל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

מודדים? מעוניינים לפרסם את עצמכם באינדקס המודדים שלנו?

אז מה היה לנו בכתבה:
מודדים ישראל
מודדים ישראל

חברת מודדים ישראל היא חברה מקצועית וותיקה, המציעה שירותים הנדסיים לענף הבניין ולשוק הנדל"ן והתשתיות בכלל. בחברה תוכלו למצוא צוות שלם של מודדים מוסמכים, בעלי דיפלומה רשמית של הטכניון או של מוסדות לימוד מקבילים בחו"ל במקצוע הגאודזיה המהווה את הבסיס לעבודת המודד. כל המודדים בחברה רשומים כמודדים מוסמכים במאגר המודדים המוסמכים של המרכז למיפוי ישראל ועמידה מרשימה זו בכל תנאי החוק והאתיקה המקצועית, מהווה בעצמה סיבה טובה לבחון את החברה יותר לעומק.

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

מודדים? מעוניינים לפרסם את עצמכם באינדקס המודדים שלנו?

POOL WORK
התקנות בריכות תובנות של מודד מוסמך

כשמדובר בהתקנות בריכות, הזמנת מודד מוסמך היא חיונית להבטחת פרויקט מוצלח. מודד מוסמך מחזיק בידע ובמומחיות להעריך במדויק את האתר, לקבוע את המיקום הטוב ביותר עבור הבריכה ולשקול את כל האתגרים הפוטנציאליים שעלולים להתעורר. הגישה המוקפדת שלהם והקפדה על הפרטים הקטנים תורמים לתהליך התקנה חלק, וכתוצאה מכך בריכה העומדת בכל דרישות הבטיחות והרגולציה.

הוצאת רישיון קבלן

רק במדינות בודדות בארה"ב יש חקיקה המסדירה את הנפקת רישיון הקבלן. מדינות רבות מחכות שהחוקים הפדרליים יעברו לפני שיבצעו שינויים בתקנות שלהן. נכון לעכשיו, אין

יציקת בטון

המילה בטון באה מלטינית, שפירושה "להתקשות". כאשר בוחנים את המשמעות של בטון, מילה זו עשויה להתייחס למשהו שנבנה פיזית או למשהו שניתן לראות ולגעת על

שיפוצים בבת ים וראשון

שיפוץ בבית פרטי יכול לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של צורות. ניתן לשפץ רק כמה חדרים בבית כגון: חדר האמבטיה או המטבח, ניתן לשפץ את

קונסטרוקטור מומלץ – יש חיה כזאת

אנשים הנמצאים בשלבי בניית מרפסת חדשה, בניין, או בית פרטי, וודאי יזדקקו לשירותיו של קונסטרוקטור מומלץ, יעיל ואמין. קונסטרוקטור  הוא אדם אשר אחראי על חוזקו

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!