אדריכלים מומלצים להסדרת חריגות בניה

בטיחות לפני הכל! אל תסמכו על מודדים ללא הסמכה!

משפחות וזוגות רבים, או אפילו אנשים עצמאיים, מעוניינים לשדרג ולהרחיב את הבית או המבנה שקיים ברשותם. לצורך כך יש להסדיר את חריגות הבנייה אל מול רשויות החוק, ולהוציא היתרי בנייה. רבים חושבים כי התהליך הוא ארוך ומסובך, אך יחד עם אנשי המקצוע הנכונים תוכלו לעשות זאת ביעילות ולהימנע מעבירות למיניהן. המדריך הבא ימנה בפניכם דוגמאות לחריגות בניה, יסביר מה זה בכלל, מה הם היתרי בנייה, ומה העונש לעוברים על החוק.

מה זה בכלל חריגות בניה?

כאשר תבנו או תהרסו מבנה ללא קבלת אישור היתר בנייה מהרשויות המקומיות, תבצעו בעצם חריגות בניה, שלא כחוק.

היתרי בנייה – מה זה?

בכדי לבצע את הסדרת חריגות בניה באופן חוקי, עליכם להוציא היתר מהוועדה לתכנון ובנייה. המטרה של הרשויות היא לעצור את הבניות הלא חוקיות ולמנוע סכנות, לשמור על זכות הבנייה המקורית של המבנה, ובעצם ליצור מנגנון פיקוח מסוים.

אז למה לא להוציא היתר בנייה?

קול ההיגיון שואל, "אם בשביל לבנות כחוק יש צורך להוציא היתר בנייה ולהימנע מסכנה, למה אנשים לא עושים את זה?" התשובה היא, שלעתים, אנשים מקטינים ראש, ובכדי להימנע מבירוקרטיה, מניחים כי לא צריך להוציא היתר בניה במקרה שלהם. נוסף על כך, שיפוץ פנימי אינו דורש היתר בניה, לעומת שינוי שטח הבית תוך שיפוץ פנימי, שכן דורש היתר בניה. אנשים רבים לא מודעים לחוק הזה, ויכולים למצוא את עצמם מבצעים עבירה של ממש.

דוגמאות לחריגות בנייה או היתר בניה

בשביל לסבר את האוזן, אספנו עבורכם כמה דוגמאות לחריגות בנייה או היתר בניה. תופתעו לדעת, כי שימוש במבנה שלא בייעוד שהוקצה לו, נחשב לעבירה של ממש. לדוגמה, שימוש בדירה בתור צהרון או מעון נחשב לחריגת בנייה. בנוסף, בניית מחסן בחצר נחשבת גם היא, לחריגת בנייה קלה. חילוק דירה לכמה דירות, בכדי להשכירה לכמה אנשים במקביל, גם כן נחשב לחריגת בניה. דוגמה נוספת, היא סגירת המרפסת והפיכתה לחלק מהבית.

אם בכל זאת בחרתם לא להסדיר את חריגות הבנייה וההיתרים

במידה ובחרתם שלא להוציא אישורים והיתרים, אשר יאשרו את החריגה, תיאלצו לשלם קנס כבד, וכמובן להרוס את חריגת הבנייה הלא חוקית. כל זאת תוך הליך משפטי מפרך וארוך.

לסיכום, בשביל להימנע מעבירה על החוק, ההמלצה היא להיעזר באנשי מקצוע שיעזרו לכם להסדיר את החריגות ולהוציא את ההיתרים הנדרשים. אדריכלים מומלצים להסדרת חריגות בנייה תוכלו למצוא בגוגל, דרך המלצה של חברים או משפחה, או אפילו במודעה. בעת בחירת האדריכל כדאי לוודא כי הוא מחזיק בתעודות והתקנים הנדרשים, נותן מענה מקצועי, וכמובן שמספק את שירותיו תוך שמירה על אמינות ומחיר הוגן ביחס למתחרים. זכרו כי לפעמים הרצון לחסוך יכול לעלות לכם ביוקר, והוציאו את ההסדרים של חריגות הבנייה על פי החוק.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

מודדים? מעוניינים לפרסם את עצמכם באינדקס המודדים שלנו?

אז מה היה לנו בכתבה:

מודדים ישראל
מודדים ישראל

חברת מודדים ישראל היא חברה מקצועית וותיקה, המציעה שירותים הנדסיים לענף הבניין ולשוק הנדל"ן והתשתיות בכלל. בחברה תוכלו למצוא צוות שלם של מודדים מוסמכים, בעלי דיפלומה רשמית של הטכניון או של מוסדות לימוד מקבילים בחו"ל במקצוע הגאודזיה המהווה את הבסיס לעבודת המודד. כל המודדים בחברה רשומים כמודדים מוסמכים במאגר המודדים המוסמכים של המרכז למיפוי ישראל ועמידה מרשימה זו בכל תנאי החוק והאתיקה המקצועית, מהווה בעצמה סיבה טובה לבחון את החברה יותר לעומק.

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

מודדים? מעוניינים לפרסם את עצמכם באינדקס המודדים שלנו?

POOL WORK
התקנות בריכות תובנות של מודד מוסמך

כשמדובר בהתקנות בריכות, הזמנת מודד מוסמך היא חיונית להבטחת פרויקט מוצלח. מודד מוסמך מחזיק בידע ובמומחיות להעריך במדויק את האתר, לקבוע את המיקום הטוב ביותר עבור הבריכה ולשקול את כל האתגרים הפוטנציאליים שעלולים להתעורר. הגישה המוקפדת שלהם והקפדה על הפרטים הקטנים תורמים לתהליך התקנה חלק, וכתוצאה מכך בריכה העומדת בכל דרישות הבטיחות והרגולציה.

איך מיישרים רצפה עם מדה מתפלסת?

רצפה לא אחידה עלולה לגרום לשורה של בעיות, החל מסכנות מעידה ועד לקשיים בהנחת ריצוף חדש. יישור רצפה באמצעות מדה מתפלסת, הוא דרך יעילה להבטיח

הוצאת רישיון קבלן

רק במדינות בודדות בארה"ב יש חקיקה המסדירה את הנפקת רישיון הקבלן. מדינות רבות מחכות שהחוקים הפדרליים יעברו לפני שיבצעו שינויים בתקנות שלהן. נכון לעכשיו, אין

יציקת בטון

המילה בטון באה מלטינית, שפירושה "להתקשות". כאשר בוחנים את המשמעות של בטון, מילה זו עשויה להתייחס למשהו שנבנה פיזית או למשהו שניתן לראות ולגעת על

שיפוצים בבת ים וראשון

שיפוץ בבית פרטי יכול לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של צורות. ניתן לשפץ רק כמה חדרים בבית כגון: חדר האמבטיה או המטבח, ניתן לשפץ את

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!