מודד מוסמך בקריית טבעון

בטיחות לפני הכל! אל תסמכו על מודדים ללא הסמכה!

נמצאים בשלבי בניה? זקוקים למודד מוסמך בקריית טבעון? הגעתם למקום הנכון! בפוסט הבא תוכלו ללקט את כל המידע לו אתם זקוקים על מודד מוסמך!

רבים אינם יודעים זאת אך מאחורי כל פרויקט בניה ישנו מודד מאחורי הקלעים של אותו פרוייקט שנמצא בו מהשלבים המאוד ראשונים, נמצא מאחורי הקלעים לאורך כל שלב הבניה של הפרויקט וגם נותן את הסיפא לפני גמר הפרויקט.

מודד מוסמך בקריית טבעון – מהי גרמושקה?

אז היות ורבים כלל אינם מכירים את המודד ותפקידיו נתחיל בכך שנסביר מהו תפקידו של מודד מוסמך בקריית טבעוןבמהלך הפרויקט. עוד הרבה לפני שהפרויקט רוקם עור וגידים, המודד, שהוא בוגר מדעי הגיאודזיה, יהיה אחד הראשונים שיעלו על השטח במסגרת ההכנה של השטח לפרויקט בניה. ההכנה בשלבים האלו, שהם שלבים מאוד ראשוניים של הפרויקט היא בגדר תוכניות בלבד, או כלי שנהוג לקרוא להם בשפה המקצועית, גרמושקה. הגרמושקה הינה תכנית מתאר שבסופו של דבר תוגש לוועדה לתכנון ובניה על מנת שהקבלן יוכל לקבל את היתר הבניה ומי שבפועל אחראי על הכנת הגרמושקה הוא המודד.

הכנת הגרמושקה תלווה במדידות אותם יבצע המודד בשטח הפרויקט ותרגום השטח אל מפה טופוגרפית של שטח הפרויקט.

צודד מוסמך בקריית טבעון

מודד מוסמך בקריית טבעון – מטרת הגרמושקה

המטרה של שלב זה בתכנון הבניה הוא למעשה להביא את השטח אל תוך משרד האדריכל על מנת שהאחרון יוכל לבצע את התכנון של הפרויקט בצורה המיטבית. בעזרת הגרמושקה ניתן להבין מה בדיוק צריך להיעשות בשטח על מנת שהפרויקט יצא לפועל כל למשל במידה ויש שיפועים ידע האדריכל בדיוק כיצד לתכנן את המבנה בהתאם למה שקורה בשטח בפועל. בסופו של דבר כפי שציינו את אותה תכנית שמכין המודד מגישים על מנת לקבל את היתרי הבניה ולכן חשובה מאוד המקצועיות והיסודיות של המודד היות והמספרים שיוגשו בסופו של דבר אל הועדה המקומית לתכנון ובנייה הם המספרים שעליהם נקבל את האישורי בניה.

מי יכול לבצע מדידות? רק מודד מוסמך

מודד מוסמך
Surveyor engineer worker making measuring with theodolite equipment at construction site.

חשוב לציין כי את המדידות יכול לבצע את ורק מודד מוסמך בקריית טבעון שהינו בוגר מדעי הגיאודזיה של הטכניון או כל מוסד מוכר אחר. המדידה עצמה בשטח מתבצעת בעזרת שיטה שנקרא גיאודזיה מסורתית שבמסגרתה המודד מבצע את המדידות בשטח הפרויקט עצמו באמצעות מכשיר אלקטרו אופטי אשר קורא מרחקים וזוויות. לאחר מכן מורידים את כל נתוני המדידה אל התוכנה שבאמצעותה עורכים את התוכנית וכל מה שהמודד צריך לעשות הוא לערוך את הנתונים לידי תוכנית. שיטה נוספת שבאמצעותה ניתן לבצע מדידות היא גיאודזיה לוויינית שבמסגרתה אנו לוקחים את נתוני השטח מן הלווין באמצעות מקלטים והמודד מתרגם אותם למפות באמצעות תוכנת המחשב שלו. כל אלו הן אותן מדידות לצרכי התכנון שהזכרנו קודם לכן שמלווים את תחילתו של כל פרוייקט. כל אותם הנתונים שהמודד אסף בתחילת הפרויקט כמו גם הנתונים אותם הוא אסף תוך כדי בניית הפרויקט יהיו הנתונים שיוגשו בסופו של הפרויקט לצורכי הרישום של הפרויקט במרשם המקרקעין או כפי שנהוג לכנותו, בטאבו, ואלו יגדירו את זכויות הקניין של רוכשי הדירות.

תפקידו של מודד מוסמך בקריית טבעון במהלך הפרויקט

אז מקודם פרשנו בפניכם את תפקידו של המודד בזמן הכנת השטח של הפרויקט והחלק שלו בתהליכי האישורים של הפרויקט בועדה לתכנון ובניה ועל התפקידים שלו לאחר סיום הפרויקט. אך בפועל למודד ישנו תפקיד חשוב מאוד גם בכל אחד משלבי הבנייה עצמם.

למשל כאשר לראשונה הקבלן עולה על השטח הוא צריך את עזרתו של המודד על מנת להבין היכן בדיוק צריך להיבנות הפרויקט בשטח. על מנת שהקבלן ידע בדיוק היכן להניח את היסודות של הפרויקט המודד מתחיל במלאכת סימוני השטח וכך ידע הקבלן בדיוק היכן המיקומים של הכלונסאות. כפי שציינו קודם לכן, על הקבלן לבצע בדיוק את מה שכתוב בתוכנית שהוגשה לוועדה המקומית לתכנון ובניה ולכן הדיוק של הבניה חשוב מאין כמותו. בניית היסודות היא כמובן הסמן הימני של הפרויקט ולכן היא חשובה מאוד בדיוק שלה.

לצורך אותם סימוני שטח יניח המודד מתווה סימון באמצעות מסגרת עץ שתבלוט מעט מהקרקע ועל אותה מסגרת עץ יסמן המודד היכן בדיוק צריכות להיות ממוקמות הכלונסאות של המבנה. הקבלן ידע לבנות את השלד של המבנה בהתאם לאותם סימוני שטח שיוצר המודד ואותו מתווה הסימונים שהניח עבורו. את מתווה היסודות יבצע המודד באמצעות כל הכלים שברשותו שהם קודם כל התוכניות אותם יצר של שטח הפרויקט והמפות הטופוגרפיות. בנוסף יעזר המודד במכשור האלקטרוני שלו על מנת למדוד בצורה מדוייקת ככל שניתן ולוודא כי מתווה היסודות אותו הוא מניח לקבלן אכן תואם את מה שמדד ואת מה שאושר בפועל באמצעות הגרמושקה. מתווה היסודות יכלול סימונים רבים עבור הקבלן כמו למשל נקודות בהן יש לבצע את קידוח הכלונסאות של המבנה כפי שכבר ציינו, מתווה קווי ביוב ואת השיפועים שלו, גבולות הגזרה של המגרש, סימוני צירים, מבנים אחרים שעתידים לקום בשטח המגרש ועוד מגוון רב של סימונים שמשפיעים על עבודתו הראשונית של הקבלן בשטח הפרויקט.

לאחר השלב של הנחת היסודות ובנייה של קומת הקרקע על המודד להתחיל במלאכת סימון הקומות עצמן כאשר שוב מה שעומד לנגד עיניו של המודד הוא הדיוק חסר הפשרות. במסגרת הסימון של הקומות עצמן על המודד לסמן לקבלן בדיוק היכן המיקום שהקירות, המיקום של העמודים שכל קומה והיכן מתחיל ונגמר כל קיר, רצפה והתקרה של הקומה. את המדידה של הקומה יבצע המודד שוב בעזרת התוכניות של המבנה וכמובן בעזרת אמצעי המדידה האלקטרוניים העומדים לרשותו, שמאפשרים לו לסמן את כל האלמנטים אותם צריך הקבלן בדיוק מקסימלי.

כיצד נדע לבחור מודד מוסמך ?

כמו כל בעל מקצוע או נותן שירות אחר במסגרת הפרויקט שלנו, חשוב שנבצע תהליך נכון גם כאשר אנו באים לבחור את המודד שלנו. סקר שוק הוא אחד הדברים הכי חשובים שיסייעו לנו בהמשך לבצע בחירה מקצועית. זכרו אתם בונים את הבית שלכם פעם בחיים, זהו בית החלומות שלכם ולכן מקצועיות, ניסיון, הגינות ואכפתיות הם דברים מאוד חשובים שצריך לשים לב אליהם בתהליך הבחירה של מודד מוסמך בקריית טבעון. רצוי מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע כגון האדריכל של הפרויקט שלכם היות והוא יעבוד עימו בצמוד וייתכן שיש לאדריכל מודד שהוא מכיר מפרויקטים קודמים ויודע להעיד עליו שהוא האיש הנכון למשימה. אם אתם לא מצליחים לאתר מודד מוסמך , שווה לקרוא קצת ברשת האינטרנט או להיעזר בצוות המקצועי שלנו.

חשוב לשכור את שירותיו של מודד שפעיל באיזור של הפרויקט שלכם היות והוא זה בסופו של דבר יגיש את התוכניות ויעמוד מאחורי הגרמושקה ולכן חשוב מאוד שהוא יכיר את הנפשות הפועלות במסגרת הוועדות השונות באותו איזור. כמובן שרמת זמינות של המודד גם היא חשוב בתהליך הבחירה.

בנוסף להיותו מקצועי חשוב מאוד לוודא כי יש לו את הביטוח המתאים וכמובן את ההכשרה המתאימה על מנת לשמש כמודד הפרויקט. לאחר שבחרתם את המודד לפרויקט שלכם חשוב מאוד לסגור איתו מספר דברים כאשר כמובן הראשון מביניהם יהיה המחיר של שירותי המדידה ומה בדיוק הם יכללו. לאחר שסגרנו את המחיר של שירותי המדידה אל מול המודד שלנו כל שעלינו לעשות הוא לסגור את לוחות הזמנים שבהם הוא צריך לעמוד כלומר מתי תוגש התכנית אל הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. חשוב שהכל ייקבע מראש ויהיה ברור לשני הצדדים משום שהמדידה משפיעה על כל לוח הזמנים של תהליך הבניה בפועל.

מה המחיר של שירותי מודד מוסמך ?

בראש ובראשונה חשוב להבין מספר דברים חשובים לפני שאנחנו מדברים על המחיר של שירותיו של המודד. המחיר של השירותים נגזרים קודם כל מגודלו של הפרויקט שכן לפרויקט גדול יותר ייתכן ונצטרך מספר מודדים ולא נוכל להסתפק במודד אחד וכמובן נבלה יותר זמן במדידות ותכנונים. הדבר השני שיש לקחת בחשבון הוא שעלותו של מודד נקבעת לפי שעות ולכן כפי שציינו קודם לכן, פרויקט שמצריך מהמודד יותר זמן תכנון ושרטוטים יעלה לנו כמובן יותר. שעה של מודד עולה בין 250 ל-300 ש״ח אך ישנם שירותים שאותם המודד נותן תוך כדי העבודה שלהם עלות קבועה ועלינו לסכם אותם עם המודד טרם תחילת העבודה.

למשל הכנת תוכנית המתאר הראשונית שהזכרנו קודם לכן, הגרמושקה עלותה כפי שציינו קודם לכן גם כן ישתנה בהתאם לגודל הפרויקט וגודל המגרש אך היא נעה בין סדרי גודל של 1500 ל-4000 ש״ח לתכנית. בנוגע לסימוני השטח ומתווה היסודות שעל המודד לבצע בשטח עלות השירות הזה יהיה בין 1500 ל-2000 ש״ח, שוב, תלוי בסדרי גודל של המגרש והפרויקט. גם בנוגע לסימוני הקומות המתבצעות בשטח, העלות שלהן תנוע בין 1200 ל-1500 ש״ח לקומה. לאחר סיום העבודה בשטח והקמתו של הפרויקט כפי שציינו כבר תהיה למודד עבודה נוספת והיא הגשת כלל התוכניות והמדידות של הפרויקט אל מנהל מקרקעי ישראל לטובת רישום הפרויקט.

זוהי עבודה נוספת ובעצם סיכום של כל הפרויקט שעלותו תנוע בין 2000 ל-3000 ש״ח עבור תוכניות הרישום. מחירים אלו כמובן עתידים להשתנות בהתאם לפרמטרים שונים באופי הפרויקט ואופי העבודה אך כפי שציינו קודם לכן, המחיר לא צריך להוות שיקול מכריע עבורכם כאשר אתם בוחרים את זהות המודד שלכם. הרבה יותר חשוב הוא המקצועיות והדיוק של המודד מאשר אם הוא מוכן לבצע את העבודה בתשלום זול יותר שלאחר מכן עלול לעלות לכם ביוקר בהיבט של עיכובים בבנייה או אפילו הריסת המבנה או חלקים ממנו ובנייתם מחדש עקב טעויות מדידה של מודד לא מדוייק וחסר נסיון.

לסיכום, עבודת המודד היא רב גונית וטומנת בחובה גם עבודה רבה בשטח הכוללת מדידות ושיח מתמיד עם הקבלנים ואנשי הביצוע אך מאידך היא כוללת גם הרבה מאוד עבודה משרדית אל מול מחשב ופגישות תחת הניאונים והמחשבים עם האדריכלים של הפרויקטים השונים בהם  עורבים המודדים. חשוב מאוד הדיוק והמקצועית של המודד על מנת לוודא כי כל התהליך הבנייה, התכנון והרישום שלאחר מכן מתבצעים בצורה נכונה, מקצועית ומדוייקת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

מודדים? מעוניינים לפרסם את עצמכם באינדקס המודדים שלנו?

אז מה היה לנו בכתבה:

מודדים ישראל
מודדים ישראל

חברת מודדים ישראל היא חברה מקצועית וותיקה, המציעה שירותים הנדסיים לענף הבניין ולשוק הנדל"ן והתשתיות בכלל. בחברה תוכלו למצוא צוות שלם של מודדים מוסמכים, בעלי דיפלומה רשמית של הטכניון או של מוסדות לימוד מקבילים בחו"ל במקצוע הגאודזיה המהווה את הבסיס לעבודת המודד. כל המודדים בחברה רשומים כמודדים מוסמכים במאגר המודדים המוסמכים של המרכז למיפוי ישראל ועמידה מרשימה זו בכל תנאי החוק והאתיקה המקצועית, מהווה בעצמה סיבה טובה לבחון את החברה יותר לעומק.

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

מודדים? מעוניינים לפרסם את עצמכם באינדקס המודדים שלנו?

מודד מוסמך בעומר

נמצאים בשלבי בניה? זקוקים למודד מוסמך בעומר? הגעתם למקום הנכון! בפוסט הבא תוכלו ללקט את כל המידע לו אתם זקוקים על מודד מוסמך! רבים אינם

מודד מוסמך בחריש

נמצאים בשלבי בניה? זקוקים למודד מוסמך בחריש? הגעתם למקום הנכון! בפוסט הבא תוכלו ללקט את כל המידע לו אתם זקוקים על מודד מוסמך! רבים אינם

מודד מוסמך בקריות

נמצאים בשלבי בניה? זקוקים למודד מוסמך בקריות? הגעתם למקום הנכון! בפוסט הבא תוכלו ללקט את כל המידע לו אתם זקוקים על מודד מוסמך! רבים אינם

מודד מוסמך ביפו

נמצאים בשלבי בניה? זקוקים למודד מוסמך ביפו? הגעתם למקום הנכון! בפוסט הבא תוכלו ללקט את כל המידע לו אתם זקוקים על מודד מוסמך! רבים אינם

מודד מוסמך בתל-אביב

נמצאים בשלבי בניה? זקוקים למודד מוסמך בתל-אביב? הגעתם למקום הנכון! בפוסט הבא תוכלו ללקט את כל המידע לו אתם זקוקים על מודד מוסמך! רבים אינם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!